Piirihallituksen järjestäytymiskokous painottaa maakunnallisia kouluttautumismahdollisuuksia

14.2.2018

Piirihallituksessa ovat edustettuina kaikki Varsinais-Suomen Maanpuolustusnaisten yhdistykset: Turku, Naantali, Uusikaupunki ja Salo. Uusi koulutusjärjestelmä painottuu vahvasti lähivuosien toiminnassa.

Maanpuolustusnaisten Liitto Varsinais-Suomen piiri ry:n vuoden 2018 ensimmäinen piirihallituksen kokous järjestettiin Turussa 23.1.2018.

Järjestäytymiskokouksessa vahvistettiin eri toiminnoista vastaavat: puheenjohtaja Kristiina Sunell, varapuheenjohtaja Anna-Mari Elonen, sihteeri Anneli Vuorio, taloudenhoitaja Aura Rautamaa sekä jäsenvastaava Hilkka Tapio. Koulutusvastaava toimii Pirjo Rajakangas, joka on osallistunut Maanpuolustusnaisten Liiton uuden koulutusohjelman suunnitteluun.

Koulutusohjelman ensimmäinen osa, kolme tuntia kestävä järjestökoulutus perehdyttää vapaaehtoisen maanpuolustuksen, reserviläistoiminnan ja niihin liittyvien järjestöjen ja yhdistysten rooleihin ja toimintaan. Järjestökoulutus pidetään syksyllä 2018. Arjen turvallisuus- koulutus tullaan järjestämään syksyllä 2019, suunnitelmien mukaan yhdessä Satakunnan piirin kanssa.